divendres, 18 d’octubre del 2013

Procés de composició escrita

Hola a tots i totes 

Ahir a la classe de COED vem treballar el proces de creació.

A travès de la recerca de la psicologia cognitiva s'estudia l’expert i el novell a través dels protocols. El procés de creació es mental.
Des del moment en que els experts decideixen escriure un text ja interactuen, però de manera no lineal.

Podem trobar, el problema retòric, és a dir, des que vivim una situació on necessitem una resposta és que tenim un problema. Retòric significa que no és real. Dins d’aquest problema trobem què parlaré, a qui parlaré i els propòsits, és a dir, saber què volem. Per tant, després de tot aquest problema comença el tipus de text.

Per altra banda, trobem la Memòria a llarg termini, la qual és el fruit del treball en el qual hi ha experiència i teoria, és a dir, és el coneixement que tenim sobre el món.

Si a més de fer plans, redactar i revisar tenim en compte la situació de comunicació i la memòria a llarg termini tindrem èxit segur.
Com a resum del que he dit anteriorment podria dir que per crear un text, apart de conèixer l’audiència, s’ha de saber quines són les nostres possibilitats. Després haurem de decidir el tipus de text i tot seguit s’ha de tenir en compte la memòria a llarg termini. Un cop redactat s’ha de revisar, i això serà una tasca mental.
Aquesta revisió s’ha de fer de continguts (coherència, cohesió i adequació), gramatical i de convencions (correcció i variació).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada