11-11-2013
CONFERÈNCIA DE JAUME CELA
Els mestres són els gestors de la incertesa, no hi ha gaires certeses.
- Cal portar un equolibri entre el qur desitgem i el qur realment aconseguim, per això cal intentar no emalaltir.
- L'escola i la família són institucions que ajuden a instal°lar els individus al món.
- "És la tribu qui educa". Abans tant l'escola, com l'esglesia, com la família donaven els mateixos valors, ara mateix no es així, cada institució dóna uns valors diferents.
- L'escola és una institució que té currículum i n'ha de tenir sobretot en l'etapa obligatòria (6-16 anys).
- Quin consens hi hauria d'havet per establir un currículum obligatori que hauria de tenir un ciutadà.
Aspectes importants a l'escola:
Currículum ha de tenir present prolingüísme i pluriculturalitat.
Ha de tenir en compte que els ciutadants de les aules viuran més de 100 anys, això vol dir que s'haurà de tenir cura de l'educació del cos (psicomotricitat).
~Costum ambu criteri i a la preservació del medi.
~Us que es poden fer de les noves tecnologies (els anglesos tenen un verb nou que defineix dues persones assegudes de costat i parlar pel mobil).
~Haurem d'acollir els nens/es encara que no assoleixin o arribin al mínim.
~ Haurem de mostrar el món (ho haurem de mostrar tot).
~Haurem d'acompanyat als alumnes al descobriment del món.
~Qui educa no siu com s'ha de viure, però això no significa que tot el que presenti sigui igual de valuós, ja que l'infant triarà el que li sembli més interessant.
QUATRE REPTES
1) Permetre o deixar que les criatures siguin criatures. No fer fitxes quan no toca.
2) Un currículum que sigui rellrvant.
Hem de trobar sentit a la vida.
Hem d'ajudar a crear una veu propia (gestionar un projecte de vida). Hem de tenir present que no estem sols al món, per això cal tenir responsabilitats.
Que em d'ensenyar? Quin sentit té la vida.
Quina relació ha de mantenir el present amb la tradició?
De quina manera el currículum ens pot ajudar a prendre partit contra la justicis social?
»El currículum ha d'incloure tots els aspected que s'hagin de treballar en l'EI.
»Caricia, atenció, tendresa, afecte...
»La falda, és un recurs importantissim perquè un infant que li costi pugui aprendre més.
El currículum que miri i crei expectatives de cara al futur.
»Ex. Explicar com.et sents quan arrives a l'escola i ets nou.
3) Recerca de centres el més inclusius possibles.
--> Es l'escola qui té l'obligació d'adaptar-se a la societat i a la diversitat d'infants.
L'escola sovint es basa en la llengua i les matemàtiques, i els infants que no són bons en aquests aspectes, sembla que no tinguin oportunitat de mostrar les seves qualitats.
L'escola inclusiva, no pot entrar en la lògica de l'excurció. EX. Teoria del llistó (qui arriba per sota suspen i qui supera aprova. El llistó ha de ser per a què tots els alumnes tinguon l'oportunitat de mostrar les sevea qualitats. Hem de donar oportunitat i confiamça amb tots els alumnes.
Si un nen no té la percepció que és important pel mestrrs, pot tenir problemes cognitius.
Les accions que humilien als alumnes, en un futur, els alumnes ho recorden (Roser Capdevila es basa en una mestra seva per a la creació de la bruixa aburrida).
Si un alumne creu que no pot tirqr endavant, el mestre té un problema.
4) Donar sentit allò que fem.
*Llei Wert és el pas enrere mès gran que el país ha tingut.
Treballem en una societat on la satisfacció més gran serà que aquells nens que tenim al davant, tenim l'obligació d'ensenyar i educar.
SORTIDA D'ES DE BAIXADOR DE VALLVIDRERA A SANT CUGAT
Avui hem fet una sortida per collserola, hem caminat d'es de baixador de vallvidrera fins a Sant Cugat. Els professors ens han donat un mapa per orientar-nos, i unes instruccions que ens indicaven com arribar fins a Sant Cugat. Ha sigut molt divertit i ens hem pogut coneixer millor amb les companyes de classe en un ambient diferent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada