divendres, 15 de novembre del 2013

Textos de comunicacó

Hola a tots i a totes!
Avui a la classe de COED hem analitzat uns articles que ens van repartir, cada grup en tenia un, el qual parlava un aspecte de la comunicació. Per tant, aquí us deixo algunes petites idees de cada text de les meves companyes:


-Demana l’harmonia i l’equilibri sense perdre la importància de la parla. Així doncs, la imatge és inferior a la parla.
-La diferència entre escoltar i sentir. Escoltar és prendre atenció. En canvi, sentir és allò que no interioritzes, simplement sents però aquest so no t’entra dins el cos.
-L’acte d’escoltar requereix la pràctica del silenci. Per tant, per escoltar cal deixar de pensar amb coses nostres i posar-se al lloc de l’altra. Una persona escoltada sent satisfacció i s’enforteix la relació amb l’altra.
-La comunicació no verbal és molt important per mantenir conversa amb algú. Saber el que ens vol dir una persona mitjançant els gestos.
-En canvi, en realitat la comunicació verbal és més valorada però és menys important.
-Per tant, la comunicació no verbal és aquella com ara el color de la pell, la veu, la mirada, etc.
-Tots tenim gestos que ens identifiquen.
-La gramàtica del silenci existeix, ja que amb el silenci també ens podem comunicar, però a través d’altres canals. El fet que ho compartim fa que hi hagi gramàtica.
-Harmonitzar és tenir les emocions al punt, a la mida justa per si els infants necessiten emocions. No s’ha de dependre de les noves tecnologies.
-El tramvia és el text i el passatger el missatge.
-Ens parla d'emissor, receptor, codi, canal, context, missatge. Poden haver-hi també interferències de sons exteriors.
-La llengua oral pot tenir confusions al contrari de l’escrita.Comunicar és posar en comú i la mala comunicació fa mal entesos. 


Articles que vem treballar:

Una paraula val més que mil paraules

Escoltar i sentir

Fer silenci

Gramàtiques del silenci

Regal de la comunicació

Un tramvia anomenat text


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada