dimecres, 13 de novembre del 2013

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I/O DIGITAL

Escoltar i fer d'espectador és rebre un missatge, reelaborar-lo i reconstruir-lo. Això vol dir, que quan ens comuniquem, l'emissor emet un sol missatge, però segons l'experiència del receptor aquest imaginarà una cosa o una altre. El receptor posa sentit a missatge.
- Per exemple: Deu persones amb els ulls tancats els hi dius que dibuixin mentalment una muntanya. Si preguntes, veuràs com ningú la imaginat igual.  
Amb l'aparició dels mitjans audiovisuals i/o digitals el missatge és més
 complex a diferència d'un escrit on només ens fixaríem en la seva estructura 
i contingut. En mitjans audiovisuals, el receptor rep tanta informació que
 ha d'estar molt atent, i aprendre a mirar i no deixar-se enganyar. Ex: Publicitat
 subliminar

En àmbit educatiu trobarem tres factors principals: família, escola i mitjans 
de comunicació.

- Les families que no presten atenció als seus fills o treballen fins tard, 
el fill s'educa amb la televisió. Això fa que els mitjans de comunicació
 tinguis una gran responsabilitat. 

- Dintre de l'educació tradicional s'ha d'introduir les noves tecnologies. 
Per això és necessari una ALFABETITZACIÓ DIGITAL I AUDIOVISUAL, 
és a dir, saber llegir més enllà de les pantalles, saber aspectes tècnics, 
com fer.ne un bon ús en les situacions quotidianes... per tant, treure
 màxim profit de les noves tecnologies. 

- Quan més coneixements  tinguem sobre aquests, millor podrem
 atendre els objectius de l'emissor. 

Aquí ús deixo amb un vídeo molt interessant sobre la comunicació 
audiovisual i/o digital, i d'on he extret gran part de la informació:



Vídeo extret de : edu 3.cat 


Edu3.cat

Reflexió:

Gràcies aquesta classe de COED, he après la importància i influencia de les noves tecnologies als infants.I cada persona és diferent segons les seves experiències. A partir d'aquí, hem de ser conscients del que succeïx al món i treure-li el màxim de profit. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada